loading...

معرفی دنیای چمن مصنوعی

هرآنچه باید از خرید چمن مصنوعی، قیمت و نحوه نصب آن بدانید

بازدید : 36
شنبه 4 دی 1400 زمان : 14:00

گذراندن آخر هفته در ویلا برای ساکنین شهرهای بزرگ، یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای استراحت کردن است. با استفاده از چمن مصنوعی حیاط ویلا می‌توان بدون نیاز به نگهداری مداوم، زیبایی طبیعی به محیط ویلا بخشید. در ادامه قصد داریم تا اطلاعاتی در رابطه با استفاده از چمن مصنوعی برای محیط‌های ویلایی را در اختیارتان بگذاریم همراه ما باشید.

دلایل زیادی برای استفاده از چمن مصنوعی حیاط ویلا وجود دارد. اغلب افراد فقط در ماه‌های خاصی از سال به ویلای خود می‌روند. این افراد در بیشتر موارد، فقط آخر هفته‌ها برای دستیابی به آرامش و دور شدن از زندگی شلوغ شهری به ویلای خود برمی‌گردند؛ بنابراین نیاز به کف‌پوشی دارند که مانند چمن طبیعی حساس نباشد و نیاز به نگهداری، آبیاری و محافظت نداشته باشد. با استفاده از چمن مصنوعی حیاط ویلا شما می‌توانید زمان بیشتری را به تفریح، استراحت و خوش‌گذرانی با خانواده و دوستان اختصاص دهید، آن‌هم بدون اینکه نگران نگهداری از چمن‌های طبیعی و وقت گذاشتن برای آن‌ها باشید.

نکته دیگری که در رابطه با چمن‌های طبیعی وجود دارد این است که باکتری‌ها و آفت‌های بسیاری می‌توانند در بافت این گیاهان رشد کنند، بنابراین هزینه بسیار زیادی برای نگهداری و سبز ماندن چمن‌های طبیعی نیاز است، پس به خاطر سلامت اعضای خانواده و خودتان بهتر است برای دور شدن حشرات و کمتر شدن آلودگی، از چمن مصنوعی محیط ویلا برای زیباتر شدن ویلای شخصی خود استفاده کنید.

توجه کنید که امروزه چمن‌هایی تولید شده‌اند که ظاهری کاملاً طبیعی دارند و کسی نمی‌تواند مصنوعی بودن آن‌ها را تشخیص دهد. استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در تولید چمن‌های مصنوعی نسل جدید، باعث شده است تا زیبایی آن‌ها چند برابر شود. ضخامت و مقاومت الیاف این چمن‌ها در برابر شرایط آب و هوایی نامساعد، فشار و ساییده شدن بسیار بالاست و شما می‌توانید با توجه به بودجه مالی و سلیقه شخصی‌ خودتان چمن‌های متفاوتی را در قسمت‌های گوناگون ویلای خود استفاده کنید.

در صورتی که قصد دارید از مبلمان مخصوص محوطه استفاده کنید، می‌توانید از چمن‌های موکتی کمک بگیرید تا سرسبزی و جلوه بیشتری به محیط خود هدیه کنید. شما می‌توانید از چمن مصنوعی حیاط ویلا به صورت تکی و یا ترکیبی با سنگ‌های نخودی یا سایر کف‌پوش‌ها (موزاییک، سرامیک، چوب و ...) استفاده کنید. طرح‌های شطرنجی و مینیمال امروزه طرفداران بسیاری دارند. در صورتی که قصد دارید در بین سایر کف‌پوش‌ها از چمن مصنوعی استفاده کنید، می‌توانید چمن‌هایی زیبا با تراکم پایین تر را تهیه کنید، زیرا ترافیک عبوری از روی چمن معمولاً کمتر از سرامیک و موزاییک‌های به کار برده شده در بین چمن‌هاست.

استفاده از چمن مصنوعی حیاط ویلا در طرح‌های جذاب آن باعث می‌شود تا شما بتوانید از زیبایی خیره کننده این چمن‌ها تا سالیان سال لذت ببرید زیرا که ویلای شما در تمام روزهای سال با استفاده از چمن مصنوعی سر سبز خواهد بود. این کف‌پوش‌ها مانند چمن طبیعی در فصل زمستان توسط گل و لای پوشیده نمی‌شوند و ظاهر بسیار جذابی به محیط ویلا می‌بخشند. همچنین این چمن‌ها در فصل تابستان نیز به خاطر آبیاری کم یا نور شدید، زرد نمی‌شوند و رنگ خود را به صورت ثابت تا سالیان سال حفظ می‌کنند.

علاوه بر قسمت‌های پرترافیک حیاط ویلا می‌توانید در کنار استخر نیز از چمن مصنوعی استفاده کنید. استفاده کردن از چمن در این قسمت باعث می‌شود تا افراد بتوانند بعد از شنا و یا آفتاب گرفتن در محیط سرسبز و طبیعی ایجاد شده، وقت بگذرانند. همچنین وجود چمن باعث می‌شود تا افراد پیاز خروج از استخر سر نخورند. فراموش نکنید که در هنگام انتخاب چمن مصنوعی برای استخر، به لطافت و تراکم چمن‌ها توجه کنید.

تمیز کردن چمن مصنوعی حیاط ویلا، کاری بسیار راحت است. زباله‌های بزرگ‌تر با چنگک جدا می‌شوند و زباله‌های کوچک تر نیز به وسیله جاروبرقی از عمقی‌ترین قسمت‌های چمن خارج می‌شوند. توجه کنید که با استفاده از شوینده‌های ملایم مثل شامپو فرش می‌توان چمن‌ها را کاملاً شست تا فضولات حیوانات و یا سایر آلودگی‌های ثانویه ای که ممکن است وارد بافت چمن شده باشند، خارج شوند.

در رابطه با هزینه نصب و نگهداری لازم است بدانید که این چمن‌ها هزینه نصب پایینی دارند و می‌توان هر ۵۰ متر یا ۱۰۰ متر مربع را در چند ساعت نصب کرد؛ مانند سایر کف‌پوش‌ها نیازی نیست تا برای نصب چمن مصنوعی حیاط ویلا کف‌پوش زیرین کاملاً تخریب شود. با توجه به نوع زیرسازی (موزاییک، سرامیک، خاک و یا سنگ) می‌توان از چمن‌هایی با طرح‌های متفاوت کمک گرفت. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که چمن‌ها به صورت پیچ و مهره و یا چسب‌های بسیار محکمی به زمین متصل می‌شوند و شما می‌توانید چیزی بین ۷ تا ۱۰ سال از زیبایی این چمن‌ها لذت ببرید. بهتر است چمن مصنوعی را از فروشگاه‌هایی تهیه کنید که به همراه گارانتی این کف‌پوش‌ها را ارائه می‌دهند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 46
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 52
  • بازدید ماه : 112
  • بازدید سال : 361
  • بازدید کلی : 3085
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه