loading...

معرفی دنیای چمن مصنوعی

هرآنچه باید از خرید چمن مصنوعی، قیمت و نحوه نصب آن بدانید

بازدید : 52
شنبه 27 آذر 1400 زمان : 12:06

اگر در ژورنال‌های خارجی معماری داخلی نگاهی به جدیدترین کف‌پوش‌های مورد استفاده در محیط‌های داخلی و خارجی بیندازید، خواهید دید که استفاده از چمن مصنوعی در بسیاری از قسمت‌ها بسیار جذاب است. اخیراً طراحان داخلی ایرانی نیز به استفاده از چمن‌ مصنوعی روی آورده‌اند، ولی به راستی که چمن مصنوعی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ همراه ما باشید تا بیشتر با این کف‌پوش لوکس و منحصر به فرد آشنا شوید. شاید تا چند سال پیش تنها در مراکز ورزشی از چمن مصنوعی استفاده می‌شد، ولی امروزه به‌کارگیری این کف‌پوش‌ها حد و مرزی نمی‌شناسد.

در پاسخ به سؤال چند مصنوعی چیست باید گفت که این الیاف مصنوعی به عنوان کف‌پوشی شبیه‌سازی شده از چمن طبیعی است. از انواع مختلف چمن مصنوعی برای پوشش فضاهای داخلی و بیرونی ساختمان‌ها استفاده می‌شود. این چمن‌ها با توجه به ضخامت، تراکم، چند لایه بودن، جنس الیاف و جنس لایه backing، قیمت‌های متفاوتی دارند. علاوه بر کف ساختمان تجاری و مسکونی می‌توان در قسمتی از دیوارها نیز به عنوان عناصری دکوراتیو از چمن‌های مصنوعی کمک گرفت.

الیاف چمن مصنوعی از پلیمر و پلاستیک تولید می‌شوند و جنس آن‌ها غالباً از نایلون، پلی اتیلن یا پلی‌ پروپیلن می‌باشد. چمن‌های نایلونی بدون توجه به ترافیک عبور و وزن افراد می‌توانند شکل اولیه خود را در مستحکم‌ترین حالت ممکن حفظ کنند. این چمن‌ها در برابر گرما بسیار مقاوم هستند ولی از لحاظ قیمتی در مقایسه با چمن‌های پلی اتیلنی و پلی پروپیلنی گران‌تر هستند. چمن‌های پلی اتیلنی پوششی سبز، نرم و ایده‌آل برای بسیاری از مصارف خانگی و حتی زمین‌های ورزشی هستند. لازم است بدانید که پلی پروپیلن نیز دوام و انعطاف بسیار بالایی دارد ولی بهتر است در مناطق گرمسیر از این متریال استفاده نشود، زیرا ممکن است این کف‌پوش‌ها در دمای بسیار بالا ذوب شوند. برای زمین بازی، مهد کودک، پارک و مدارس استفاده از پروپیلن‌ها پیشنهاد می‌شود.

قبل از خرید حتماً این نکته را در نظر بگیرید که روش اندازه گیری رول‌های چمن مصنوعی چیست؟ زیرا در بسیاری از فروشگاه‌ها، چمن‌های مصنوعی به صورت رولی فروخته می‌شوند و در برخی دیگر از فروشگاه‌ها نیز چمن‌های مصنوعی به صورت متر مربع با اندازه گیری‌های دقیق‌تری به فروش می‌رسانند. با توجه به کاربردی که مد نظر دارید، سعی کنید اندازه گیری‌های دقیقی به فروشگاه ارائه دهید تا بهترین کف‌پوش را تهیه کنید.

در صورتی که می‌خواهید بدانید نحوه نصب چمن مصنوعی چیست، باید بگوییم که با توجه به کاربرد و محیط مورد نظر شما، می‌توان نصب‌های ثابت و یا متحرکی را انجام داد. برای مثال در قسمت‌هایی مثل بالکن و یا تراس که مساحت بسیار کم است، می‌توان به صورت موکت یا فرش این چمن‌ها را پهن کرد؛ ولی در فضاهایی که مثل دیوار هستند، به دریل و تجهیزات پیشرفته‌تری مثل رول پلاک و پیچ نیاز است.

با توجه به زیرسازی که در قسمت‌های کف انجام شده باشد، ممکن است چمن مصنوعی با چسب و یا با پیچ به زمین متصل شود. در اغلب موارد می‌توان با چسب‌های مخصوصی چمن مصنوعی را در محیط نصب کرد. امروزه طرح‌ها و ایده‌های بسیاری در رابطه با نحوه نصب چمن مصنوعی بر روی کف و یا دیوار وجود دارد. یکی از بهترین و شیک ترین طرح‌ها، ایده اجرای چمن به صورت ترکیبی با سنگ است. طرح شطرنجی و شیار دار در بین مشتریان بسیار پرطرفدار است. در صورتی که قصد دارید از چمن مصنوعی برای فضاهایی به جز کف استفاده کنید، لازم است وزن چمن مصنوعی را در نظر بگیرید. امروزه چمن‌ها با وزن ۶۰۰ گرم تا ۳.۵ کیلو گرم در هر متر مربع در بازارهای داخلی موجود هستند.

در صورتی که تمایل دارید بدانید بهترین روش شستشوی چمن مصنوعی چیست؟ باید بگویم که می‌توان با استفاده از واترجت یا جاروهای ساده مویی، آلودگی‌ها و ذرات کوچک‌تر را از قسمت‌های عمقی چمن خارج کرد. آبکشی با استفاده از شوینده‌های معمولی مثل شامپو فرش نیز امکان پذیر است.

فراموش نکنید که عمر مفید چمن مصنوعی بین ۵ تا ۱۰ سال است و در صورتی که این چمن‌ها مقاومت بسیار بالایی داشته باشند و از الیاف باکیفیتی تهیه شده باشند، می‌توان تا ۱۵ سال نیز از این چمن‌ها استفاده کرد. نحوه نگهداری، نوع شستشو و نوع کاربری نیز می‌توانند بر روی طول عمر چمن مصنوعی مؤثر باشند. امیدواریم توانسته باشیم با اطلاعاتی که در اختیار شما عزیزان قرار دادیم، شما را در رسیدن به پاسخ سؤال چمن مصنوعی چیست، یاری کرده باشیم.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 11
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 24
  • بازدید سال : 273
  • بازدید کلی : 2997
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه